Proč studovat
na Zámečku

  • Stoprocentní zastoupení profesionálních výtvarníků v odborné části profesorského sboru
  • Zámeček řádným členem sdružení uměleckých škol – Asociace středních a vyšších odborných škol s výtvarnými a uměleckořemeslnými studijními obory
  • Uplatňujeme přístup „mistr a žák“
  • Studenti na Zámečku jsou dle průzkumu se svou školou v Čechách nejspokojenější
  • Studentská unie zvolila Zámeček za „Střední skolu roku“ v Plzeňském kraji
  • Mimořádná atmosféra školy na atraktivním místě v dosahu MHD
  • Bezkonkurenční nabídka dalších aktivit
  • Úspěchy
  • Skvělé reference absolventů
  • Vysoká úspěšnost v počtu studentů přijatých na VŠ
  • Praxe pro studenty – realizace konkrétních zakázek již během studia
  • Možnost získat slevu na školné

Umíme ocenit i jinou, než testovatelnou inteligenci!

„Jaké znáš největší číslo?“
„O jedničku větší než ty,“ odpověděla kočka komisaři.
Testem neprošla; projevila nebezpečnou a netestovatelnou inteligenci, takže se jí museli zbavit!

Philip J. Davis, Filosofující kočka z Pembroke

Strategie vzdělávání

Žák je středobodem našeho vzdělávacího procesu

Citát: „Vzdělání je to, co zůstane, když zapomeneme všechna fakta“, tedy zkušeností, která impregnuje osobnost.

(citace Václava Cílka, Dýchat s ptáky)

Vzdělávací strategie

Středobodem vzdělávacího procesu je žák. S ohledem na vzdělávací cíl, jímž je plnohodnotná lidská bytost připravená uplatnit se v lidském společenství, škola sleduje tyto priority:

  • Respekt k důstojnosti lidského jedince, jímž je ve vzdělávacím procesu žák i učitel. Učitel vede, žák je ten, který je veden.
  • Vzdělávání je živý proces pro živé bytosti – vzdělávání musí být autentické a aktuální, před plánem má přednost aktuální inspirace.
  • Řády jsou mantinely, v rámci kterých každý nese svoji vlastní odpovědnost.
  • Kvalitní vzdělávání nevede pouze k užitku, cílem jsou hodnoty absolutní. „Toto je síla budoucnosti: duch krásy a pravdy hledající výraz“.
  • Ten, který vychovává, by měl odhalit ty nejlepší a nejvyšší schopnosti toho, koho vychovává.
  • Učení je ve své tradiční podstatě „násilí“, které člověka formuje, často proti jeho vůli. Klíčovým úkolem učitele je posilování schopnosti věcně myslet, ukázňování pozornosti a vůle.
  • Zprostředkování autentické zkušenosti je jednou z nejúčinnějších cest, jak dosáhnout poznání.

Osobnost učitele

Hraje dominantní roli ve výchovně vzdělávacím procesu. Dosažené odborné a pedagogické vzdělání učitele je důležité, věrohodnost osobnosti učitele je však ještě důležitější. Dobrý učitel se vyznačuje trpělivostí, dobrou náladou, pochopením, velkorysostí, nestranností a důsledností.

Reference absolventů

Co by Vám odpověděli naši absolventi, pokud byste se zeptali: Doporučili byste Zámeček dalším studentům? Pokud ano, proč?

Z dopisu rodiče

A šel čas… Asi jsem pomalejší v chápání, ale až při šerpování na maturitním plese mi to naplno došlo. Maturanti tančili, kráčeli, křepčili, pluli v ústrety své třídní učitelce věrni svému naturelu a ona jim tančila vstříc na jimi zvolenou píseň. Navlékala jim šerpu a k tomu zněla tak vtipně, výstižně, citlivě a poeticky sepsaná charakteristika každého z nich, že jsem zůstala s ústy dokořán. A v tu chvíli se mi v mozku pojmenovalo to něco, co na Zámečku miluji. Volnost, tolerance, vnímavost a respekt k individualitě jednotlivce zde nezůstává pouze u slov jako u jiných institucí, ale je každodenně žitou realitou.

Zámeček Zámečkem nedělá budova, nedělá místo. Zámeček je živý organismus tvořený lidmi - kantony i studenty, dýchající a měnící tvar, barvy i zvuky, který zavezme do svého tance každého, kdo s ním má co do činění, aniž by komukoli nutil rigidní rytmus. Organismus měnící tvar i obsah a přitom neztrácející svou formu a integritu…

Daří se vám něco těžko popsatelného a já vám za to moc děkuji a jsem vděčná, že toho mohu být svědkem.

Petr Šlejmar

Po absolvování Zámečku (v roce 2001) a Pedagogické fakulty v Praze moje profesní cesta vedla k novinařině navazující na obory výtvarné umění, design, kultura bydlení, architektura. Dnes pracuji v časopise Elle Decoration a Marianne bydlení. Jak už to tak zejména v této profesi bývá, člověk zpracovává a přetavuje své vzpomínky a zážitky. Neustále ve mně zůstává zkušenost z možnosti být v roce 2000 u rekonstrukce západního průčelí chrámu kladrubského kláštera, kterou jste nám umožnili a kde jsme byli společně ještě s Liborem a Honzou. Do Kladrub se od té doby vždy rád vracím a do podzimního vydaní našeho časopisu Elle Decoration se mi podařilo vzdát klášteru hold menším článkem, který je svým způsobem i úctou Vám. Děkuji za zkušenost a děkuji že jsem mohl být Vaším studentem!

Krásné dny na Zámeček!

Mgr. Petr Šlejmar
koordinátor redakčních projektů
Elle Decoration

Katka Čiková

Ano. Protože to byly ty nejlepší čtyři roky.

Štěpánka Švarcová

Určitě bych svým kamarádům a známým doporučila jít na SSUPŠ Zámeček - když někdo pozná, co je to za školu, už by ji nevyměnil za žádnou jinou, skvělí učitelé, prostředí, vztahy….. no prostě.... pošlu proslov z mé vernisáže, kterou jsem měla v půlce června, co jsem psala o škole:

Z proslovu:
... 4 roky byly procházkou pestrým sadem, který se každou chvíli měnil do záhadných a i jiných dalších začarovaných podob. Zámečkovská jablka zrála pomalu, ale jistě a každé mělo úplně jinou podobu. Nějaké bylo kyselé, jiné zase smutné, další veselé, červené, modré a často zelené a žluté. Je jisté, že všechna jablka dozrála a všichni víme, že naše jabloně nás připravily na to se perfektně kutálet do širýho světa. Je mi líto, že to končí a zároveň vše začíná od znovu. Toto, co dnes vidíte, je výplod zámečkovského sadu a mého jablíčkovského já.

Dnes vystavuji plakáty, kresby, knižní ilustrace, fotografie a vše, co se týká grafického designu. To je ta cesta, kterou jsem si zvolila už dávno, ale nikdy jsem nevěřila, že v ní budu pokračovat nadále. A díky pár moudrým jabloním a taky díky sobě se mi splnila ...

... Zámečku a vy všichni tam, bude se mi stýskat. Moc děkuju, ale stejně se zas někdy vrátím, sice na návštěvu, ale moc se těším ...

Aneta Zieglerová

Určitě bych doporučila studium na Zámečku, protože mi přijde maximálně obohacující, přístup učitelů - je mnohonásobně přátelštější, celé prostředí působí útulně (tudíž není stresující), ve třídě je méně žáků, tudíž se lépe drží parta:).... co všechno dobrého se na Zámečku můžeme naučit už automaticky vypouštím jako samozřejmost:))

I. Husáková

Zámeček doporučuji všude a všem. Říkám jim, jaká je tam skvělá druhá rodina,
a hlavně kvalita výuky...která se nedá srovnat s nově založenými ,,rádobyuměleckými"
školami v Plzni ...

Tomáš Melka

Ahoj, já bych určitě studium na Zámečku doporučil všem. A proč? Protože je tam super učitelský sbor, příjemné prostředí, různé poznávací zájezdy a zajímavé předměty.

Jan Kornatovský

Doporučil bych Zámeček tomu, kdo by chtěl uniknout balastu jiných škol.

Tereza Šimková

Zámeček je skvělý start do života. Připraví Vás na něj, nejen po stránce teoretické, ale i po stránce praktické. Ze začátku se to zdá být obtížné a možná i jako nedosažitelný cíl, ale člověk, když se jednou dá na vojnu, tak musí bojovat. Pokud máte cíl a toužíte realizovat sebe sama, pak Zámeček je velice dobrá investice. Potkáte spoustu lidí, až Vás překvapí, jak jsou stejní jako vy, jak se sobě podobáte, co vše máte podobné. Nejen, že najdete spřízněné duše mezi studenty, ale i mezi profesory, kteří Vás rádi vyslechnou a poradí. Jsme taková uzavřená komunita, kde si lidi rozumí a navzájem se podporují.

Jaroslava Klimentová

Na Zámečku se mi líbilo a moc. Myslím si, že jako jedna z mála lidí to mohu opravdu srovnat, neboť jsem studovala dva roky na Grafické škole v Praze. Přechodu na Zámeček jsem se bála, dnes toho ale v žádném případě nelituji. Spoustu profesorů se mi snažilo pomoci a to by se vám na státní škole nejspíš nestalo. U soukromé školy je výhoda, že je Vás málo, všichni se znají a profesoři vás znají nejen jménem ale i tím, co děláte, nejenom tím, že jste jedna z tisíce jako na státních školách. Co opravdu oceňuji, je přístup profesorů v tom, že i když nejste zrovna báječní na matematiku, nebo vám zrovna úplně nejde figurální kresba, oni z vás dostanou to nejlepší a nikdo vás kvůli tomu neodsoudí. Myslím si, že i zaměření předmětů je moc dobré, protože na mnoha školách se studuje spíše všeobecně, zatímco tady se přece jenom víc zaměřujete na to, co vás baví. Na vysokou školu se hlásím a zkoušky dělám až v srpnu, tak snad možná.

Sochařka Bára

No zámeček to je ta nejsuprovější škola..této škole a systému v ní nemám vůbec co vytknout..nádherná atmosféra, prostředí, skvělý kolektiv, super učitelé, na které se můžete kdykoli spolehnout.Celá škola je jedna velká rodina, která drží za jeden provaz. Moc se mi na této škole líbily všechny umělecké akce, které pořádala, nebo se jich nějakým způsobem zúčastnila. V žádném případě nemohu zapomenout na každoroční plenéry, které byly vždy naplněny kreslením v přírodě. Po této škole se mi bude moc stýskat. Děkuji všem za všechno.

Studijní obory

Prostorový design
a sochařství

Konzervování
a restaurování kamene

Malba v umění, designu
a architektuře

Užitá fotografie
a audiovizuální tvorba

Grafický design
a média

Show

Používáte velmi zastaralý prohlížeč.
Je nejvyšší čas na moderní a bezpečný prohlížeč.

Váš systém i počítač mohou být v ohrožení. Je tu nový prohlížeč doporučený společností Microsoft: Více informací zde.

Tyto stránky nebudou pravděpodobně pracovat správně.